Portret biznesowy i parę słów o fotografii korporacyjnej
Kolejny raz mam przyjemność zaprezentować na blogu portret biznesowy. Jednak zanim napiszę o całym przedsięwzięciu dwa słowa o sesji, którą miałem okazję ostatnio oglądać. Był to portret biznesowy COO jednego z banków z przeznaczeniem do rocznego sprawozdania finansowego. Ustawienie oświetlenia wskazywało na fotografię typu white seamless. Z przodu lekko z góry świecił dość spory kwadratowy softbox a od dołu ustawiona była biała blenda, z tyłu na tło dość blisko białej ściany ustawiono dwa softboxy stripy 150cm, odpowiedzialne za rozjaśnienie tła. Za modelem z prawej i lewej ustawiono dwie duże płyty styropianu, na które świeciły lampy ze zwykłą czaszą odwrócone tyłem do modela. W ten sposób do oświetlenia wykorzystano pięć głowic podłączonych do trzech batery packów – całość z systemu Profoto 7a czyli około 3×9000$ batery packi + 5x głowice po 2000$, jednym słowem oświetlenie warte 37k $ J. Zdjęcia były robione Canonem 5DMK2 z obiektywem 85mm, jak widać po załączonym opisie fotografia korporacyjna rządzi się własnymi prawami.
Podobieństwo do mojego prezentowanego dziś portretu biznesowego kończy się na tym samym Canonie i blendzie. Do oświetlenia wykorzystałem w różnych układach trzy lampy jedną C580EXII i dwie Yongnuo 560. Jako naturalne tło posłużył nam nowy biurowiec ulokowany w Gdańsku Oliwie „Oliwa Gate”. Całość świetnie wpisuje się w branżę budowlaną, w której pracuje Pan Adam, oraz przeznaczenie docelowe wykonywanych zdjęć, które między innymi pojawią się w jednym z budowlanych pism branżowych.
Jeśli chcesz zadbać o Swój wizerunek zapraszam na sesje wizerunkowe.